Accounting done differently: niet zomaar een slogan

 

Goed personeel is niet altijd makkelijk te vinden en als je ze uiteindelijk gevonden hebt, kun je er maar best goed zorg voor dragen… want zij zorgen tenslotte voor tevreden klanten. Dat hebben we bij Fibocount goed begrepen. Onze missie en visie weerspiegelen perfect waar we als onderneming voor staan: zowel voor onze medewerkers als voor onze klanten, nu en in de toekomst.

Onze missie: geen mission impossible

De krapte op de arbeidsmarkt laat zich overal gelden en heel wat bedrijven zijn koortsachtig op zoek naar geschikt personeel. Omdat het aanbod niet evenredig is met de vraag vissen velen van hen noodgedwongen “in dezelfde vijver” om hun nieuwe medewerker te vinden. Toch kun je je tijdens deze war for talent ook onderscheiden. Door je missie en visie af te stemmen op het aanwezige talent zorg je voor een onmiskenbare meerwaarde voor jou, je werknemers én je klanten.

Wie zich bewust wil profileren als aantrekkelijke werkgever zorgt in de eerste plaats voor een unieke missie. Bij Fibocount is die klaar en duidelijk: wij willen samen met de allerbeste collega’s de allerbeste service bieden aan al onze klanten.

Good vibes only

Wat ons hr-management betreft zorgen we voor een personeelsbeleid op maat. Zo zorgen we voor een werkplek waar je je thuis voelt en waar je oprecht helemaal jezelf kunt zijn. Hoe we dat doen? Door een positieve en motiverende werksfeer te ontwikkelen waarin iedereen elkaar helpt met zijn of haar unieke expertise. Hier kan alles vrijuit besproken worden en wordt er rekening gehouden met professionele ambities die we maar al te graag helpen waarmaken. 

Ook geloven we sterk in een gezonde geest in een gezond lichaam. Daarom hebben we met Fibo-Fit een laagdrempelig wellbeingprogramma gelanceerd op ons kantoor waarbij we met ons volledige team bv. elke maand op een vrijdagnamiddag een toffe sport beoefenen (padel, tennis, golf,…). Daarnaast wisselen we graag de klassieke bureau-opstelling af met een ergonomisch stabureau én we gaan voor de uitdaging om met een stappenteller 12 challenges te bereiken (bv. samen op 1 week tijd 400.000 stappen behalen). Hebben we 50% van onze sportieve uitdagingen bereikt? Dan trakteren we onszelf met veel plezier op een halve dag extra verlof.

Teamwork makes tenslotte the dream work en iedereen maakt gelijkwaardig deel uit van het Fibocount dream team. En de klant? Die vaart er ook wel bij want hij of zij krijgt te maken met een gemotiveerde en gepassioneerde accountant die alles uit de kast haalt om de allerbeste accountancy service te bieden.

Loon naar werken: check!

Wie goed werkt, moet goed betaald worden. Als teamlid krijg je bij ons een competitief loon en heel wat interessante extra’s. Zo kun je kiezen voor een individuele invulling van je loonpakket zoals jij het wil. Een goede werk-privébalans vinden we zelf ook erg belangrijk. Net daarom zetten we volop in op flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit het buitenland te werken en zo tijdens een ontspannende workation het nuttige aan het aangename te koppelen.

De juiste prijs

Ook wat onze prijszetting betreft, geloven we in een meer klantvriendelijke aanpak. Hierbij introduceren we stapsgewijs een abonnementsformule aan onze klanten i.p.v. te werken met een vast uurtarief. 

Michael Smet, medebestuurder bij Fibocount: “Door de digitalisering hoort het traditionele prijzenmodel ‘uurtje factuurtje’ eigenlijk niet meer bij deze tijd. Daarom introduceren we stapsgewijs een abonnementsformule die qua prijszetting nóg correcter en transparanter is. Er zou in onze sector hierover best wel meer openheid over de prijzen mogen komen die in bepaalde gevallen zelfs verschillen van regio tot regio. Zo krijgt de klant een juist beeld van wat een accountant achter de schermen eigenlijk allemaal doet voor hem of haar en is de uiteindelijke prijs zoals het hoort: correct.”

 

Accounting? Wij doen het net even anders.